fbpx

Malmö Citysamverkan.

case.

I samverkan för en levande stadskärna
Malmö Citysamverkan (även kallat Malmö City) är sedan 1995 ett icke-vinstdrivande samarbetsföretag som ägs i tre lika delar av Malmö stad, handel & övrigt näringsliv och fastighetsägarna i Malmös stadskärna. Med medlemsföretag inom restauranger, butiker, hotell och banker m.fl. arbetar Malmö City för att bibehålla och utveckla en levande stadskärna i vår stad. Malmö City är också känt för sitt Malmö City Presentkort. Malmö City har valt att anlita Capace Media Group för framtagandet av ny logotyp och grafisk profil.

TJÄNSTER

BRANSCH

Icke vinstdrivande

Besök sidan

uppdraget.

Capace fick under våren 2021 förtroendet att ta fram en ny uppdaterad grafisk profil och logotyp till Malmö Citysamverkan. Huvudfokus har varit att skapa en stilren och modern grafisk profil med en känsla av lekfullhet. Målet för logotypen har varit att behålla de element som varit utmärkande för Malmö Citysamverkan i decennier för att bevara igenkänningsfaktorn. Logotypen kan därför beskrivas som en modern och uppdaterad version av Malmö Citysamverkans sedan länge etablerade logotyp.

processen.

Genom dialog och samtal med Malmö Citysamverkan har Capace kunnat skapa sig en bredare och djupare förståelse för varumärket och den tradition som finns inom företaget. Mot bakgrund av denna research tog Capace fram designförslag i flera iterationer och slutresultatet är den grafiska manualen samt logotypen som visas nedan.

Fotografer: Apelöga, Werner Nystrand, Jonas Persson och Jenny Leyman

slutresultat.

"

"Vi är otroligt nöjda och kan knappt vänta med att få börja använda denna nya grafiska profil. Capace har gjort ett fantastiskt jobb och vi är så glada över hur bra det har funkat. Tack! "

"