Google ads.

vi hjälper
dig från
analys till
annonsering.

Google Ads är de träffar som syns högst upp eller längst ned bland sökresultaten vid vissa specifika sökningar på Google. En Google Ads-annons ser ut som ett vanligt sökresultat men indikeras genom att det står “Annons” före domännamnet och såklart genom att de dyker upp överst bland resultaten på det specifika sökordet.

Googles plattform för digitala annonseringar lanserades som Google AdWords år 2000. Efter 18 år bytte man till det nuvarande namnet; Google Ads.

Google Ads är ett smart sätt att snabbt synas på Google exempelvis under en särskild kampanj eller för att hitta nya potentiella kunder.

Men det finns fler fördelar med Google Ads, låt oss berätta:

Unika besökare

Företaget har möjlighet att få en topplacering på Google. Ni hamnar bland annonsplatserna och blir bland de första resultaten den potentiella kunden ser efter sin sökning.

Nämnvärt är att ändå tänka måttlighet i strävan om topplaceringarna. Mätningar visar att det ibland kan vara mer kostnadseffektivt att hamna på plats 2 eller 3 i sökresultaten än att just komma först.

Att betala för resultat

Med Google Ads betalar du först när någon klickar på din annons, “betala per klick (PPC)”. Viktigt att komma ihåg är att alla “klick” inte alltid leder till en ny kund varför det är viktigt att hitta de sökord som passar just ert varumärke och företag. Givetvis är vi alltid med under hela vägen från analys till annonsering.

Ni sätter budgeten

Något som gör Google Ads till ett omtyckt alternativ för många företagare är just valfriheten att kunna sätta sin egna budget. Det ger företag möjlighet att justera sin marknadsföring efter plånbok och ibland kan det vara från kampanj till kampanj eller vid mer kontinuerlig annonsering; månad till månad.

Snabba resultat

Google Ads brukar ofta beskrivas som det snabbare alternativet för att kommunicera med befintliga och potentiella kunder eller att nå ut till nya. Din annons kan nämligen aktiveras omgående. Däremot kan annonsen behöva justeras om för att få ett bra ROI (avkastning på investeringen) vilket kan ta uppemot veckor.

En mer detaljerad statistik

Google Ads öppnar för den exklusiva möjligheten att analysera precis allt kring resultatet av din annons. Av informationen från dessa analyser har ditt företag möjlighet att bygga vidare och optimera för ännu bättre ROI (avkastning på investeringen).

Produktannonser (PLA)

Produktannonser även kallat Google Shopping eller PLA (Product Listing Ads) är ett effektivt sätt att öka trafiken till din e-handel eller enskilda produkter där i. Genom produktannonser via Google Shopping har ni möjlighet att genom produktpris-, bild- och beskrivning annonsera produkter i er e-handel direkt från Googles sökmotor.

Vi hjälper dig från analys till annonsering!

Det kan både vara tidsbesparande och lönsamt att ta hjälp av yrkeskunniga Google Ads-specialister. Capace Media finns tillgängliga inför, under och efter annonseringen.

Och de av våra specialister som jobbar med Google Ads innehar givetvis alla giltiga Google Ads Search- och Google Ads Display-certifikat.

kartläggning

Annonseringen föregås av analys, kartläggning och research.

upplägg

Innan vi påbörjar själva annonseringen tar vi fram till ett upplägg som vi presenterar för er.

publicering

Nu har vi ett upplägg samt en analys på plats och kan påbörja arbetet med annonseringen.

statistik

Annonseringen är igång och vi börjar se resultat. Vi hämtar in statistik och kan ev. justera annonseringen efter den.